Przetargi

 

 

OGŁOSZENIE O PRZETARGU NIEOGRANICZONYM

 

Wartość zamówienia mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie

art.11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych.

 Dyrektor Zespołu Szkół w Biesowicach,

77-230 Kępice, Biesowice 38 woj.pomorskie, pow. słupski tel. 59 857 78 15

 

ogłasza przetarg nieograniczony na

dostawę gazu propan na potrzeby ogrzewania  Zespołu Szkół w Biesowicach

w okresie październik 2012r. - kwiecień 2013r

 

Łączne zapotrzebowanie około 30 tysięcy litrów. 

Dostawy będą dokonywane w ilościach po około 7.000 l gazu każdorazowo

 

Gaz musi spełniać wymagania PN-C-96008 ( luty 1998 ) określone dla propanu technicznego.

Gaz będzie dostarczany do zbiorników specjalnymi cysternami zaopatrzonymi w atestowany miernik gazu.

 

Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych. Nie dopuszcza się składania ofert częściowych

 

Wadium – Zamawiający nie żąda wniesienia wadium.

Kryteria wyboru ofert i ich znaczenie : 

Cena – 100 %

W przetargu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy:

1) spełniają warunki udziału w postępowaniu określone w art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – prawo zamówień publicznych ( jednolity tekst Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759z późn. zm) zwanej dalej ustawą – dotyczące:

a) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,

b) posiadania wiedzy i doświadczenia,

c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,

d) sytuacji ekonomicznej i finansowej,

2) nie podlegają wykluczeniu z postępowania z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy.

3) Zamawiający oceni spełnianie warunków udziału w postępowaniu na podstawie oświadczenia.

Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz dokumentu świadczącego o posiadaniu uprawnień do wykonywania działalności .

 

Aby spełnić warunki udziału w postępowaniu, Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. W takiej sytuacji Wykonawca zobowiązany jest przedstawić pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.

Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są wykazać, że łącznie spełniają warunki udziału w postępowaniu. Zamawiający oceni spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia Wykonawców na podstawie załączonych przez nich do oferty dokumentów i oświadczeń.

Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia dokonana zostanie wg formuły „spełnia – nie spełnia”.

Otwarcie ofert nastąpi 21.09.2012 r o godz. 10.30 w Gabinecie Dyrektora Zespołu Szkół w Biesowicach .Termin związania ofertą - 30 dni od upływu terminu składania ofert.

Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia można otrzymać nieodpłatnie w

Sekretariacie Zespołu Szkół w Biesowicach  lub na stronie internetowej http://zs.biesowice.ibip.pl zakładce Przetargi.

 Koperta powinna być oznaczona „ Dostawa gazu propan na potrzeby ogrzewania

Zespołu Szkół w Biesowicach”

Oferty z określeniem ceny za wykonanie zamówienia zawierające podatek VAT prosimy składać w sekretariacie Zespołu Szkół w Biesowicach do dnia 21.09.2012r do godz. 10.00.

Oferta powinna zawierać wypełniony druk „Oferta” stanowiący załącznik nr 1 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

Uprawniony do kontaktów z oferentami – Pani Alina Weiwer tel. 59 857 78 15 7.00-13.00.

fax: 59 857 68 98

Zatwierdziła

Dyrektor Szkoły

mgr inż. Alina Weiwer
 

Ogłoszenie zamieszczono w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 07.09.2012r

 
 

 

 

 

S P E C Y F I K A C J A

istotnych warunków zamówienia

Przedmiot zamówienia :

Dostawę gazu propan na potrzeby ogrzewania

Zespołu Szkół w Biesowicach 

w okresie październik 2012r. - kwiecień 2013r

Tryb postępowania : przetarg nieograniczony

Zatwierdziła:  Dyrektor Szkoły mgr inż. Alina Weiwer

Biesowice, dnia 07.09.2012

                                   
Zawartość specyfikacji istotnych

warunków zamówienia

 Specyfikację opracowano na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (jednolity tekst Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz.759z późn. zm)

Specyfikacja istotnych warunków zamówienia (SIWZ) zawiera poniżej wymienione dokumenty :

Część I - instrukcja dla oferenta

Część II - istotne postanowienia umowy

Część III – oferta   

 
 

Informacje ogólne

 
 

1.      Oferent winien zapoznać się ze wszystkimi częściami składającymi się na SIWZ

2.      Formularze do cz.. I powinny zostać wypełnione przez oferenta bez wyjątku i ściśle według warunków i postanowień zawartych w SIWZ bez dokonywania w nich zmian przez oferenta.

W przypadku, gdy jakakolwiek część powyższych dokumentów nie dotyczy oferenta,    wpisuje „nie dotyczy”  

3.      Każdy oferent przedłoży tylko jedną ofertę. Oferent, który przedłoży więcej niż jedną ofertę zostanie wykluczony z postępowania.

4.      Oferent poniesie wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.

5.      Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych i wariantowych.

 

C Z Ę Ś Ć I

Instrukcja dla oferenta

 Zamawiający – Dyrektor  Zespołu Szkół w Biesowicach, Biesowice 38, 77-230 Kępice  na podstawie art. 39 ustawy Prawo zamówień publicznych ( jednolity tekst

Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759z późn. zm) zaprasza do udziału w przetargu nieograniczonym na:

Dostawę gazu propan na potrzeby ogrzewania  budynku Zespołu Szkół w Biesowicach

okresie październik 2012r. - kwiecień 2013r

 

Wspólny Słownik Zamówień: - CPV 23.21.00.00-2

 

Określenie przedmiotu zamówienia:

Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na Dostawie gazu propan na potrzeby ogrzewania budynku  Zespołu Szkół w Biesowicach

o łącznym zapotrzebowaniu około

30 tysięcy litrów.

Termin realizacji (wymagany) – październik 2012r. - kwiecień 2013r, nie później niż 24h od daty złożenia zamówienia.

Dostawy będą dokonywane w ilościach po około7.000 l gazu każdorazowo,

zgodnie z ceną zaproponowaną przez Oferenta w niniejszym Zamówieniu

 

Gaz musi spełniać wymagania PN-C-96008 ( luty 1998 ) określone dla propanu technicznego.

Gaz będzie dostarczany do zbiorników specjalnymi cysternami zaopatrzonymi w atestowany miernik gazu.

 
 

I.                    OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY

 
 

1. Oferta powinna być sporządzona na formularzu OFERTA stanowiącym zał. nr 1 do cz.I

 

1.1 Do oferty powinny być załączone wszystkie dokumenty wymagane postanowieniami Rozdziału IV niniejszej instrukcji zgodnie z kolejnością wymienioną w Rozdziale IV. 

1.2. W przypadku gdy Wykonawca, jako załącznik do oferty dołączy kopię jakiegoś dokumentu,powinna ona być potwierdzona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. W przypadku składania elektronicznych kopii dokumentów powinny być one opatrzone przez wykonawcę bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowalnym za pomocą ważnego certyfikatu.

2. Wykonawcy przedstawiają oferty zgodnie z wymogami specyfikacji.  Propozycje rozwiązań alternatywnych nie będą brane pod uwagę. 

3. Oferta powinna być sporządzona w języku polskim i w sposób czytelny (pismo maszynowe, wydruk komputerowy lub ręcznie pismem czytelnym) i podpisana własnoręcznie przez upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy. Wszelkie załączniki do oferty stanowiące oświadczenia i dokumenty wykonawca winny być również podpisane przez upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy. 

3.1. Upoważnienie do podpisania oferty winno być dołączone do oferty o ile nie wynika ono z dokumentów załączonych do oferty. 

3.2. Oferta powinna być złożona na kolejno ponumerowanych stronach, a numeracja stron musi rozpoczynać się od numeru 1, umieszczonego na pierwszej stronie oferty, przy czym wykonawca może nie numerować stron niezapisanych (wykonawca możnie numerować stron oferty, jeżeli wszystkie kartki oferty są trwale zszyte lub scalone w inny sposób);

 

3.3, Ewentualne poprawki w ofercie muszą być naniesione czytelnie oraz opatrzone podpisem Wykonawcy lub osoby uprawnionej do reprezentowania Wykonawcy.

 
 
Warunki formalne

Oferta musi być podpisana przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy (Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia). Oznacza to, że jeżeli z dokumentu(ów) określającego(ych) status prawny Wykonawcy(ów) lub pełnomocnictwa wynika, iż do reprezentowania Wykonawcy(ów) upoważnionych jest łącznie kilka osób dokumenty wchodzące w skład oferty muszą zostać podpisane przez wszystkie te osoby.

Upoważnienie osób podpisujących ofertę musi wynikać bezpośrednio z dokumentów dołączonych do oferty. Jeżeli upoważnienie takie nie wynika wprost z dokumentu stwierdzającego status prawny Wykonawcy (np. wypisu z Krajowego rejestru sądowego) do oferty należy dołączyć oryginał lub poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię stosownego pełnomocnictwa wystawionego przez osoby do tego upoważnione (oryginał lub poświadczony przez notariusza odpis). Naruszenie powyższych wymagań skutkować będzie odrzuceniem oferty. Wszystkie dokumenty oświadczenia sporządzone w językach obcych należy złożyć wraz z tłumaczeniami na język polski. 

4. Oferta powinna zawierać  wypełniony formularz „Oferta” (załącznik nr 1 do SIWZ)  dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu, wymienione w Rozdziale IV  zaakceptowany projekt umowy (załącznik nr 4 do SIWZ)

5. Wykonawca winien zamieścić ofertę w wewnętrznej i zewnętrznej kopercie. Koperta zewnętrzna powinna być zaadresowana do Zamawiającego oraz powinna być oznakowana następująco:

Dostawę gazu propan na potrzeby ogrzewania Zespołu Szkół w Biesowicach w okresie październik 2012r. - kwiecień 2013r Koperta wewnętrzna powinna być zaadresowana i oznaczona jak wyżej, a ponadto opatrzona nazwą i dokładnym adresem Wykonawcy, aby można było odesłać ofertę w przypadku stwierdzenia jej wpłynięcia po terminie.

6. Wykonawca może wprowadzić zmiany lub wycofać złożoną przez siebie ofertę pod warunkiem, że Zamawiający otrzyma pisemne powiadomienie o wprowadzeniu zmian lub wycofaniu przed terminem składania ofert. Postanowienie o wprowadzeniu zmian lub wycofaniu zostanie opieczętowane i oznaczone zgodnie z postanowieniami pkt. 4 a zewnętrzna koperta będzie dodatkowo oznaczona określeniami „ZMIANA’’ lub „WYCOFANIE’’. Wykonawca nie może wycofać oferty i wprowadzić zmian w ofercie po upływie terminu składania ofert.

 
II. OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY
 

Zaoferowana Przez Wykonawcę cena będzie niezmienna w okresie realizacji przedmiotu zamówienia i będzie obejmowała wszystkie koszty, jakie będzie ponosił Zamawiający w związku z realizacją przedmiotowego zamówienia. Zapłata nastąpi zgodnie z warunkami wzoru umowy.

Stawkę podatku VAT należy określić zgodnie z regulacją prawną na dzień składania ofert.

Cena podana przez Wykonawcę w ofercie jest ceną w złotych polskich i uwzględnia wszystkie wymagania odnoszące się do warunków realizacji zamówienia określonych w dokumentacji przetargowej i wzorze umowy.

Zamawiający informuje, iż wszelkie rozliczenia z Wykonawcą będą dokonywanew złotych polskich (PLN).

Wszystkie wartości, w tym ceny jednostkowe powinny być podane i liczone z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadą określoną w § 9 ust. 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 25 maja 2005 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U Nr 95 poz.798) (nie dotyczy pkt 1 ppkt 1 oferty). W przypadku, gdy Wykonawca poda cenę bez wskazania liczby groszy Zamawiający przyjmie, że liczba groszy jest równa „00”.

 

III.                WARUNKI WYMAGANE OD WYKONAWCÓW :

 

W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy:

1. spełniają warunki udziału w postępowaniu określone w art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29

stycznia 2004 r. – prawo zamówień publicznych ( jednolity tekst Dz. U. z 2010 r. Nr 113,

poz. 759z późn. zm.) zwanej dalej ustawą – dotyczące:

a) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,

b) posiadania wiedzy i doświadczenia,

c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,

d) sytuacji ekonomicznej i finansowej,

2 nie podlegają wykluczeniu z postępowania z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy.

3 Zamawiający oceni spełnianie warunków udziału w postępowaniu na podstawie  Oświadczenia Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz dokumentu świadczącego o posiadaniu uprawnień do wykonywania działalności bankowej. Aby spełnić warunki udziału w postępowaniu, Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków.  W takiej sytuacji Wykonawca zobowiązany jest przedstawić pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązani są wykazać, że łącznie spełniają warunki udziału w postępowaniu. Zamawiający oceni spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia Wykonawców na podstawie załączonych przez nich do oferty dokumentów i oświadczeń.

Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia dokonana zostanie wg formuły „spełnia – nie spełnia”.

 

Zasady składania ofert przez podmioty występujące wspólnie (konsorcja).

1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia publicznego.

2. Przepisy dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców występujących wspólnie.

3. W przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie, wspólnicy ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy .

4. Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia wspólnie, ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. W tym celu :

 

Do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo, które powinno :

- jednoznacznie określać postępowanie, do którego się odnosi,

- precyzować zakres umocowania,

- wskazywać pełnomocnika,

- wyliczać wszystkich Wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o zamówienie.

 

Każdy z Wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie musi podpisać się na pełnomocnictwie, zgodnie z reprezentacją danego podmiotu.

Pełnomocnictwo musi być dołączone do oferty w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej notarialnie za zgodność z oryginałem.

5. Dokumenty składane indywidualnie przez każdego Wykonawcę muszą być podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji danego podmiotu.

6. Oświadczenia i dokumenty składane w imieniu uczestników oferty wspólnej przedkłada i podpisuje Wykonawca – pełnomocnik, działając w imieniu uczestników oferty wspólnej.

 
 
 
 

IV. DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA WYMAGANE W OFERCIE CELEM

POTWIERDZENIA SPEŁNIENIA WYMAGANYCH WARUNKÓW:
 

1. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, których opis sposobu oceny spełniania został dokonany w ogłoszeniu o zamówieniu oraz w niniejszej specyfikacji, zobowiązany jest on załączyć do oferty następujące dokumenty i oświadczenia:

1.1 oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia oraz o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, (załącznik nr 2 do oferty), (konsorcjum – oświadczenie składa każdy z ubiegających się Wykonawców lub pełnomocnik działający w imieniu Wykonawców składających ofertę wspólną)

1.2. wykaz sprzętu koniecznego do wykonania zamówienia, (załącznik nr 3 do oferty).

1.3. opłacona polisa lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie niższą niż 150.000,00 zł, lub oświadczenie, że w przypadku wyboru jego oferty, ubezpieczenie OC na taką sumę zostanie zawarte przed podpisaniem umowy.

2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 p.z.p. Wykonawca zobowiązany jest załączyć do oferty następujące dokumenty:

2.1.aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 p.z.p. (konsorcjum – każdy z Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia składa dokument)

2.2.koncesja, zezwolenie lub licencja na podjęcie działalności w zakresie objętym zamówieniem.

2.3.aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz z ZUS lub KRUS potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, (konsorcjum – każdy zWykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia składa dokument)

 

2.4 Jeżeli, w przypadku Wykonawcy mającego siedzibę na terytorium RP, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8 ustawy, mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,Wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 5-8 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym że w przypadku, gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń – zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób.

2.5 Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu , o którym mowa w pkt..2.1,2.3, składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:

a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości;

b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. 

c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie.

W odniesieniu do Wykonawców, mających miejsce zamieszkania poza terytorium RP,zamiast załącznika nr 8 do oferty należy złożyć zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania, dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 4-8 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób.

2.6 Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b p.z.p. oraz w pkt III „Warunków udziału w postępowaniu” niniejszej siwz, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, wówczas Wykonawca zobowiązany jest przedstawić dokumenty tych podmiotów świadczące o braku podstaw do wykluczenia z postępowania.

W/w dokumenty należy złożyć w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Wszystkie dokumenty powinny być podpisane wyłącznie przez osoby uprawnione (uwidocznione w wypisie z Krajowego Rejestru Sądowego, rejestru handlowego lub zaświadczeniu o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej.) lub upoważnione (w załączeniu – pełnomocnictwo).

Jeżeli złożona kopia dokumentu będzie nieczytelna lub będzie budzić wątpliwości co do jej prawdziwości – Zamawiający zażąda przedstawienia oryginału dokumentu bądź kopii poświadczonej notarialnie.

Uwaga – przedstawione w niniejszych materiałach przetargowych załączniki do oferty są jedynie wzorami. Załączniki do oferty mogą być złożone w innej formie, o ile będą zawierały treść o jaką chodzi Zamawiającemu.

 
V. KRYTERIA I SPOSOBY DOKONANIA OCENY OFERT:
 

Przy wyborze oferty będą stosowane następujące kryteria:

1. Cena - 100 %

Punkty za cenę będą liczone następująco:

maksymalną ilość punktów otrzyma oferta za najniższą cenę.

Pozostałym oferentom przyznane zostaną punktu proporcjonalnie wg.wzoru:

Cena najniższej oferty

X = ------------------------------ x 100
Cena badanej oferty
 

VI. SPOSÓB UDZIELANIA WYJAŚNIEŃ.

1. Upoważnionymi osobami Zamawiającego do kontaktowania się z oferentami sąpani Alina Weiwer tel/fax 59 857 68 98

 

2. Wykonawca może zwrócić się na piśmie, faxem lub drogą elektroniczną do Zamawiającego o wyjaśnienie dotyczące specyfikacji istotnych warunków zamówienia i przedmiotu zamówienia. Zamawiający zobowiązany jest niezwłocznie udzielić wyjaśnień, chyba że prośba o wyjaśnienie specyfikacji wpłynęła do Zamawiającego nie później niż na dwa dni przed upływem terminu składania ofert, pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia wpłynie do Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert

3. Zamawiający prześle jednocześnie treść zapytania wraz z wyjaśnieniami wszystkim którym przekazał SIWZ, bez wskazania źródła zapytania. W przypadku gdy SIWZ umieszczony jest na stronie internetowej, zamieszcza również na tej stronie. 

4. W przypadku gdy Zamawiający lub Wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje drogą elektroniczną lub faksem, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania. Zamawiający żąda, w każdym przypadku, potwierdzenia otrzymania wiadomości. 

5. W przypadku braku potwierdzenia otrzymania wiadomości przez Wykonawcę domniema się, że pismo wysłane przez Zamawiającego na ostatni znany adres mailowy lub numer faxu podany przez Wykonawcę zostało doręczone w sposób umożliwiający zapoznanie się Wykonawcy z tym pismem.

6. W szczególnie uzasadnionych przypadkach przed upływem terminu składania ofert, Zamawiający może zmodyfikować treść dokumentów. Dokonaną w ten sposób modyfikację zamawiający przekazuje niezwłocznie wszystkim wykonawcom, którym przekazano specyfikację istotnych warunków zamówienia, a jeżeli specyfikacja jest udostępniana na stronie internetowej, zamieszcza także na tej stronie. Modyfikacja treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia nie może dotyczyć kryteriów oceny ofert, warunków udziału w postępowaniu oraz sposobu oceny ich spełniania. 

7. Zamawiający może zwołać zebranie wszystkich wykonawców w celu wyjaśnienia wątpliwości dotyczących treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, a jeżeli specyfikacja jest udostępniana na stronie internetowej, informację o terminie zebrania zamieszcza także na tej stronie; w takim przypadku sporządza informację zawierającą zgłoszone na zebraniu pytania o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz odpowiedzi na nie, bez wskazywania źródeł zapytań. Informację z zebrania doręcza się niezwłocznie wykonawcom, którym przekazano specyfikację istotnych warunków zamówienia, a jeżeli specyfikacja istotnych warunków zamówienia jestudostępniana na stronie internetowej, zamieszcza także na tej stronie. 

8. W uzasadnionych przypadkach zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Dokonaną zmianę specyfikacji zamawiający przekaże niezwłocznie wszystkim wykonawcom, którym przekazano siwz oraz zamieści na stronie internetowej.

9. Jeżeli w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego zmiana treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia prowadzi do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu, Zamawiający :

 

Zamieści ogłoszenie o zmianie ogłoszenia w Biuletynie Zamówień publicznych, jeżeli wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podst. art. 11 ust.8. Jeżeli w wyniku zmiany treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia nieprowadzącej do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu jest niezbędny dodatkowy czas na wprowadzenie zmian w ofertach, Zamawiający przedłuży termin składania ofert. O przedłużeniu terminu składania ofert zamawiający niezwłocznie zawiadomi wszystkich wykonawców, którym przekazano specyfikację istotnych warunków oraz zamieści stosowną informację na stronie internetowej.

 

10. Zasady udostępniania dokumentów Uczestnicy postępowania maja prawo wglądu do treści protokołu oraz ofert w trakcie prowadzonego postępowania z wyjątkiem dokumentów stanowiących załączniki do protokołu (jawne po zakończeniu postępowania) oraz stanowiących tajemnice przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji zastrzeżonych przez uczestników postępowania.


Udostępnienie dokumentów zainteresowanym odbywać się będzie wg poniższych zasad:

1. Zamawiający udostępnia wskazane dokumenty po złożeniu pisemnego wniosku

2. Zamawiający wyznacza termin, miejsce oraz zakres udostępnianych dokumentów

3. Zamawiający wyznaczy członka komisji, w którego obecności udostępnione zostaną dokumenty

4. Udostępnienie może mieć miejsce wyłącznie w siedzibie Zamawiającego oraz w czasie godzin jego urzędowania.

5. W sprawach nieuregulowanych zastosowanie mają zapisy Kodeksu Cywilnego oraz ustawy Prawo zamówień publicznych.

 

VII. OKRES ZWIĄZANIA OFERTĄ.

1. Wykonawca jest związany ofertą do dnia podpisania umowy, jednak nie dłużej niż przez okres 30 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

2. W uzasadnionych przypadkach, wykonawca samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego  może przedłużyć termin związania ofertą z tym ze zamawiający może tylko raz na co najmniej 3 dni przed upływem terminu związania ofertą, zwrócić się do wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni.

3. Przedłużenie okresu związania ofertą jest dopuszczalna tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium (jeżeli dotyczy) albo, jeżeli nie jest to możliwe z wniesieniem nowego wadium(jeżeli dotyczy) na przedłużony okres związania ofertą.

4. Wykonawca może przed upływem terminu do składania ofert zmienić lub wycofać ofertę.

VIII. INFORMACJE O MIEJSCU, TERMINIE I TRYBIE SKŁADANIA ORAZ OTWIERANIA OFERT

1. Oferty przygotowane zgodnie z rozdziałem I niniejszej Specyfikacji należy składać do Dnia21.09.2011r. do godz. 10.00 w Sekretariacie Zespołu Szkół w Biesowicach 

2. Otwarcie ofert przez Komisję Przetargową nastąpi dnia 21.09.2011r. o godz. 10.30 w Zespole Szkół w Biesowicach, Wykonawcy mogą być obecni przy otwieraniu ofert. Koperty oznaczone „Wycofane’’ zostaną otwarte w pierwszej kolejności, koperty wewnętrzne nie będą otwierane. Przed otwarciem ofert Zamawiający poinformuje wykonawców jaką kwotę zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia 

3. Po otwarciu każdej koperty zostaną podane do wiadomości zebranych: Nazwa i adres wykonawcy, oferowana cena, termin wykonania zamówienia, okres gwarancji.

4. Informacje których mowa w pkt. 2, przekazuje się niezwłocznie wykonawcom, którzy nie byli obecni przy otwarciu ofert, na ich wniosek. 

5. Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli:

- jest niezgodna z ustawą

- jej treść nie odpowiada treści SIWZ, z zastrzeżeniem art.87 ust. 2 pkt 3

- jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji

- zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia

- została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenia zamówienia

- zawiera błędy w obliczeniu ceny

- wykonawca w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki o której mowa w art 87 ust.2 pkt 3:

- jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów

6. O odrzuceniu oferty Zamawiający niezwłocznie informuje wykonawcę, którego ofertę  odrzucił.

7. Po dokonaniu otwarcia ofert, Zamawiający sporządzi wykaz uczestników postępowania oraz osób po stronie Zamawiającego, biorących udział w postępowaniu.

8. W toku dokonywania oceny złożonych ofert, Zamawiający może żądać od Wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty. Wykonawca składa wyjaśnienia na piśmie.

 
IX. ZAWIADOMIENIE O WYNIKU PRZETARGU

1. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający zawiadomi wykonawców, którzy złożyli oferty o:

d) wyborze najkorzystniejszej oferty, podając nazwę (firmę), albo imię i nazwisko, siedzibę albo adres zamieszkania i adres wykonawcy, którego ofertę wybrano, uzasadnienie jej wyboru oraz nazwy (firmy), albo imiona nazwiska, siedziby albo miejsca zamieszkania i adresy wykonawców, którzy złożyli oferty, a także punktację przyznaną ofertom w każdym kryterium oceny ofert i łączną punktację;

e) wykonawcach, których oferty zostały odrzucone podając uzasadnienie faktyczne i prawne.

f) wykonawcach, którzy zostali wykluczeni z postępowania o udzielenie zamówienia, podając uzasadnienie faktyczne i prawne.

g) terminie, określonym zgodnie z art. 94 ust. 1 lub 2, po którego upływie umowa w sprawie zamówienia publicznego może być zawarta.

2. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający zamieści informacje, o których mowa w ppkt.1a na stronie internetowej http://zs.biesowice.ibip.pl zakładce Przetargioraz miejscu publicznym dostępnym w swojej siedzibie.

3. Niezwłocznie po zawarciu umowy zamawiający zamieści ogłoszenie o udzieleniu zamówienia w Biuletynie Zamówień Publicznych oraz na stronie internetowej www.zs-biesowice.pl

4. O unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia zamawiający zawiadomi równocześnie wszystkich wykonawców, którzy:

a) ubiegali się o udzielenie zamówienia - w przypadku unieważnienia postępowania przed upływem terminu składania ofert,

b) złożyli oferty - w przypadku unieważnienia postępowania po upływie terminu składania ofert - podając uzasadnienie faktyczne i prawne.

5. W przypadku unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia zamawiający na wniosek wykonawcy, który ubiegał się o udzielenie zamówienia, zawiadomi go owszczęciu kolejnego postępowania, które dotyczy tego samego przedmiotu zamówienia lub obejmuje ten sam przedmiot zamówienia. 

 

X. POUCZENIE O ŚRODKACH ODWOŁAWCZYCH I SKARGACH PRZYSŁUGUJĄCYCH OFERENTOM W TOKU POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO

Wszystkim wykonawcom biorącym udział w niniejszym postępowaniu, a także innym osobom, jeżeli ich interes prawny doznał lub może doznać uszczerbku w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy, przysługują środki ochrony prawnej opisane w Dziale VI ustawy -Prawo zamówień publicznych.

 

XI. FORMALNOŚCI DO SPEŁNIENIA PO ZAKOŃCZENIU PRZETARGU

1 Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, Zamawiający wskaże termin i miejsce podpisania umowy oraz inne niezbędne formalności , jak np. wniesienie należytego wykonania umowy. Niedokonanie przez Wykonawcę wskazanych formalności w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego, uzna on za uchylanie się przez Wykonawcę od zawarcia umowy.

2. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, uchyla się od zawarcia umowy, Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny, chyba że zachodzą przesłanki, o których mowa w art. 93 ust. 1 p.z.p. 

3.Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, w przypadku gdy złożona przez nich oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, zobowiązani będą do przedłożenia umowy (oryginału lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę), regulującej ich współpracę.

XII. WARUNKI I ISTOTNE POSTANOWIENIA, KTÓRE ZOSTANĄ WPROWADZONE DO SPECYFIKACJI  ISTOTNYCH  WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

Do czynności podejmowanych w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego przez Zamawiającego i oferentów stosuje się z zastrzeżeniem wyjątków określonych w ustawie prawo zamówień publicznych i przepisach odrębnych, przepisy Kodeksu Cywilnego.


 

 

XIII. WYKAZ ZAŁĄCZNIKÓW. 

 

 

Załączniki nr 1: Oferta [plik PDF]

Załącznik nr 2: Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o zamówienie publiczne. [plik PDF]

Załącznik nr 3: WYKAZ NIEZBĘDNYCH NARZĘDZI I URZĄDZEŃ KTÓRYMI DYSPONUJE LUB BĘDZIE DYSPONOWAŁ WYKONAWCA DO WYKONANIA ZAMÓWIENIA [plik PDF]

Załącznik nr 4: Wzór umowy [plik PDF]

 

Wytworzył:
(2012-09-07)
Udostępnił:
Małkiewicz Leszek
(2012-09-07 12:51:52)
Ostatnio zmodyfikował:
Małkiewicz Leszek
(2012-09-07 14:05:45)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki